6 november - Reisverslag uit Endulen, Tanzania van Wendy - WaarBenJij.nu 6 november - Reisverslag uit Endulen, Tanzania van Wendy - WaarBenJij.nu

6 november

Blijf op de hoogte en volg Wendy

01 Januari 1970 | Tanzania, Endulen

Pfff, het waait hier 's nachts zo hard dat alles klapperd. Vanmorgen weer om 4.30 wakker...En.jawel hoor de hanen zijn ook weer aanwezig;-).
Verder heb ik enorme spierpijn van 'op de bouw' werken (hahaha, niks gewend he)...Mis toch wel de massage vh boerke;-)
Vanmorgen om 8 uur gemeld bij de hoofdleraar:-) Les gegeven aan kinderen van 7-8 jaar. Zo leuk!! Er zitten 53 (!!) kinderen in de klas. Engelse les en optellen. Ook op z'n Engels t liedje 'hoofd, schouders, knie en teen' geleerd. De kids deden het daarna in het Swahili;leuk!!
Je kunt merken dat de kinderen niet vaak een blanke zien. Ik ben voor hen een Mzungu. Ze staren me aan en roepen dit de hele tijd, hahaha. Ze aaien me, zitten aan mijn haren en vinden de blauwe aderen op mijn handen erg interessant:-!
Ook al een aantal woorden geleerd in 't Swahili en Maa sai. Leuk!
Ik heb de kinderen gevraagd om me Swahili te leren van 1t/10; geweldig. willen ze allemaal doen!
Les in de 1e klas is van 8.00-13.00 uur; engels en rekenen.
In de pauze was ik erg geshokkeerd; oudere kinderen, welke blijkbaar niet goed luisteren naar de leraar, kregen zweepslagen! Verschrikkelijk om te zien, ik ben ervan weggelopen!
Vroegavond kwamen er een aantal Maasaivrouwen (en 1 kind) naar het huis van ft. Matthew. Ze kwamen permissie vragen om hun kinderen te dopen hoorde ik later. Ik heb me aan heb voorgesteld en hun hun namen laten zeggen; geweldig, zij lol, ik lol.
Voor het meisje een memoblok en pennen gepakt. Ze begon te huilen en durfde het niet van me aan te nemen. Het blijft toch bijzonder om hier als blanke te zijn.
Tot een uur of half 7 voor het huis gezeten, met een gids over welke activiteiten ik in het weekend kan ondernemen, pff is nog moeilijk om te kiezen! Ondertussen zie je de Maasai hun vee binnenhalen. Geweldig!
Het is dus niet zo dat ik m'n huis niet uit mag:-), maar als het donker is, mag ik alleen buiten op het terras zitten, dus geen avondwandeling. Ik slaap niet in de krater, maar erbuiten. Maar 's avonds kan het wild wel dicht in de buurt komen...Dus om het wild te zien, moet ik toch echt safari's gaan maken, maar dat is geen straf hoor:-)!
De andere pater vandaag leren kennen (Albeno), hij heeft enorme humor (is leuker als Matthew).

  • 07 November 2014 - 07:59

    Karel:

    He lerares cq bouwvakker,

    Je bent er nog maar zó kort en toch al zóveel ervaringen, maar daar ging je ook voor, nie woar....
    Mooie verhalen over hoe de mensen met jou omgaan en hoe de kinderen zijn en zó anders dan in ons kikkerlandje, erg indrukwekkend.
    Veel plezier in het weekend met wat je dan ook gaat doen en geniet vooral verder.

    groeten van Karel uit Lind.

  • 07 November 2014 - 11:14

    Rianne:

    Hoi Wendy

    Wat leuk om je te kunnen volgen (en je foto's te kunnen zien). Geniet van alle indrukken, ervaringen,
    de mensen, het land. Maak er een mooi avontuur van. Heel veel plezier. Wij blijven je volgen.
    Groeten van Jan en Rianne Bertens

  • 09 November 2014 - 09:50

    Annelies:

    Hee die Wendy,

    Het enthousiasme straalt af uit je belevenissen! Zoals jezelf zegt, zeg ik ook: GEWELDIG!!Je maakt veel mee op een dag.....Slurp alle ervaringen op...ik volg je....

    lieve groeten uit Oirschot

  • 09 November 2014 - 20:55

    Ria Buis:

    Wat een belevenis daar in afrika. Nu kom het echte leven tegen die je normaal als toerist niet ziet.
    Wat zal jij veel te vertellen hebben als je weer in nederland terug bent. Vooral veel opschrijven anders weet je het later niet meer.
    Geniet van alles. Gr. Uit Zwaag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendy

Actief sinds 24 Aug. 2014
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 8248

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 27 November 2014

Avontuur bij de Massai

Landen bezocht: