maandag 10 november - Reisverslag uit Endulen, Tanzania van Wendy - WaarBenJij.nu maandag 10 november - Reisverslag uit Endulen, Tanzania van Wendy - WaarBenJij.nu

maandag 10 november

Blijf op de hoogte en volg Wendy

10 November 2014 | Tanzania, Endulen

Vandaag om 8.00 opgehaald om in Eyesere verder te gaan met de bouw van het huis vd leraar en les te geven.
Onderweg voor het eerst giraffes en zebra's gespot. Ze zitten dus echt in de buurt:-)
Schrijnend om te merken dat de kinderen in Eyesere moeilijk engels kunnen leren. Hier over gesproken met de paters. Zij zeggen dat dit vooral komt omdat de kinderen van ver moeten komen (soms wel 40 km!!) en dan te moe zijn. Ik denk dat het ook komt omdat de leraren zelf amper engels kennen. Als de kinderen hier niet snel genoeg leren (het niet snel genoeg snappen), krijgen ze zweepslagen. Kan ik zoooo kwaad om worden!!!
Als ik het hier met de paters over heb, vinden zij dit ook niet goed, maar weten niet hoe dit te veranderen. Ik zeg dat dit nooit werkt, straffen.omdat ze iets niet snappen! Zij zeggen dan...'in de toekomst zal het wel veranderen'...Tja, dan ben ik 'uitgelult'!!!

  • 11 November 2014 - 09:03

    Annelies:

    Jeetje, wat is dat toch een verschil van cultuur....Ik snap dat niet. Sterker nog, ik wil dat niet snappen!
    Heb je al aan een safaritocht meegedaan?

    Groetjes, Annelies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendy

Actief sinds 24 Aug. 2014
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 8238

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 27 November 2014

Avontuur bij de Massai

Landen bezocht: