weekend 8-9 november - Reisverslag uit Endulen, Tanzania van Wendy - WaarBenJij.nu weekend 8-9 november - Reisverslag uit Endulen, Tanzania van Wendy - WaarBenJij.nu

weekend 8-9 november

Blijf op de hoogte en volg Wendy

01 Januari 1970 | Tanzania, Endulen

Zaterdag 8 nov.
Geen idee wat vandaag te doen. Ben afhankelijk van de paters of zij naar de stad rijden of misschien iemand kennen die naar de stad rijden.
's ochtends om 8.00 uur lekker in 't zonnetje gaan lezen, relaxed!
Maar na 'n paar uur relaxen ben ik daar wel klaar mee, ik verveel me rot en er is niemand die naar Karatu gaat, dus ik verveel me kapot!
Ben maar ff gaan slapen...tja, je moet wat he;-)
Na de lunch heb ik het document wat Temba heeft gemaakt over de nieuw gevonden voetafdrukken, doorgelezen op zijn verzoek. Temba blijkt voor het ministerie te werken...
Hierna heeft hij me op sleeptouw genomen door Endolan (plaats waar ik 'woon'). Geweldig, door de bush bush op weg naar het ziekenhuis. Kwamen langs 'n rivier waar de Maasai hun was en zichzelf wasten. Helaas mocht ik hier geen foto's maken.
Op de terugweg van het ziekenhuis naar huis, liep er een Maasaiman mee om ons een kortere route naar huis te laten zien.
Vlakbij ons huis zijn een aantal winkeltjes/bars, waar ik met Temba 2 pilsjes heb gedronken. Sow...die hakten er wel in. Al het bier is hier lauw, koelkasten hebben ze niet. In het donker naar huis (hahaha, met de zaklamp van m'n mobiel). 'T was maar goed dat Temba erbij was, zelf zou ik zeker verdwalen:-)
Om 19.30 uur eten en op tijd naar bed!;-)

zondag 9 november
Om 10.00 uur naar de mis. Prachtig om te zien! Er werd Swahili en Maassai gezongen en gedanst. Er werden 2 kinderen gedoopt en 80 (!!!) kinderen deden hun communie. Pfff dat heb ik geweten! De mis duurde maar liefs 4 uur!!!!
Mooi om te zien dat alle mensen na de mis bij ons kwamen eten en drinken.
's Avonds ben ik met Temba wat gaan drinken in de pub (hahaha, wat je pub kunt noemen). Eerder had ik al eens aan de paters gevraagd hoe het in Tanzania zit met de albino's, hier werd toen heel geheimzinnigover gedaan. Temba vertelde me dat ik het noord-westen van Tanzania nog geloofd wordt in hekserij. Hier wordt bijv. gezegd dat je alleen van iets genezen kan worden als je bijv. een hand van een albino kunt brengen. Dat betekent dus dat veel albino's verminkt worden. Tegenwoordig wonen albino's apart in een compound, zodat ze beter beschermd kunnen worden. Voor mij klinkt dat zoals vroeger bij ons, dat de gehandicapten in de bossen werden verstopt. Heel bizar dit te horen!!!
Ook vertelde hij dat de invloed vd kerk bizar is. Alles wordt hier in de naam van god gedaan, klinkt voor mij behoorlijk sektisch. Hij heeft zelf veel problemen gehad met zijn vrouw die geindoctrineerd was door de katholieke kerk. Wel gaaf om zo meer te horen van de verschillende culturen in Tanzania.
Rond 23.45 thuis, eigenlijk te laat, maar het was wel weer een mooie indrukwekkende dag.

  • 10 November 2014 - 17:42

    Siem Buis:

    Hoi Wendy geweldig he om zo naar een kerkdienst te gaan,
    nu begrijp je meteen waarom wij bij een afrikaans koor zingen.
    nog een goede tip geen bier drinken in de zon ,ze komen in afrika drie keer zo hard aan.
    veel plezier nog.we blijven je volgen,tot ziens in zwaag.
    gr.siem en ria.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendy

Actief sinds 24 Aug. 2014
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 8227

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 27 November 2014

Avontuur bij de Massai

Landen bezocht: