Maasai cultuur project - Reisverslag uit Endulen, Tanzania van Wendy - WaarBenJij.nu Maasai cultuur project - Reisverslag uit Endulen, Tanzania van Wendy - WaarBenJij.nu

Maasai cultuur project

Blijf op de hoogte en volg Wendy

01 Januari 1970 | Tanzania, Endulen

Vanmorgen werd ik rond 8.15 uur naar Eyesere gebracht. Hier stond Loleko me al op te wachten. Eerst hebben we de stenen vh huis die we gisteren hebben gebouwd nat gemaakt, zodat deze niet breken in de hete zon. In Eyesere is het nog warmer dan in Endulan. Hierna zijn we de bush bush ingewandeld. Werkelijk op nog geen 50 meter afstand van giraffes en edelherten gestaan; amazing!!
Onderweg diverse Boma's (maasaihutten) gezien, meegeholpen met het maken vd constructie. Deze worden dan later besmeerd met koeienstrond en zand, wat de muur wordt. Misschien dat ik hier later nog aan mee kan werken, lijkt me wel gaaf!
Verder onderweg Maasaivrouwen tegengekomen, welke pal in de hete zon van koeienhuid (met haren), een kledingstuk aan het maken waren, voor een man die binnekort gaat trouwen. Tuurlijk wilden de kinderen weer op de foto en bleven me maar strelen. Zo bijzonder, voor mij en voor hun;-)
Ook heb ik van een Maasaivrouw een armband gekocht, handgemaakt.
En heb ik in een Boma op een bed van hen gelegen. Deze is ook gemaakt van een koeienhuid, de haren zijn eraf gehaald en de huid is in de zon gedroogd. Lag helemaal nog niet zo verkeerd.
Onderweg kwamen we verse olifantenvoetstappen in het zand tegen. Loleto zei een andere weg te nemen, omdat hij geen speer bij zich had. Een olifant is het enige wild waar de Maasai bang voor is. Bizar!
Vandaag weer een hele trip gemaakt in de hete zon, door de bush bush (4 km heen, 4 terug;-))
Voordat we terug gingen naar Endulan nog een keer de muren nat gemaakt van het huis.
's Middags heb ik in de pub een cola gehaald en had het idee dat ik opgelicht werd. Gisteren dacht ik 1000 shilling (50 eurocent) betaald te hebben en nu moest ik 2000 shilling (1 euro) betalen...
Hier had ik het later met Temba over. Voor het eten gingen we bij de pub nog wat drinken en Temba sprak het meisje hierop aan. Zij zei dat ik 2 cola had gekocht...later zei ze dat ze zich dit niet meer kon herinneren...en kreeg ik 1000 shilling terug. Zo jammer, maarja ik ben voor hen de rijke mzungu. Temba zei me dat als haar baas hier achter zou komen, zij haar baan zou verliezen. Dat is het mij natuurlijk niet waard, maar wel heel jammer dat dit ook al gebeurd in zo'n gehucht als Endulan.
Weer een gave dag achter de rug!! Morgen ga ik weer helpen op de bouw in Eyesere.

  • 13 November 2014 - 11:12

    John Engelen:

    Hallo Wendy,

    Leuk om je reisverslagen te lezen.
    Het is een hele belevenis en interessant om te lezen hoe groot de cultuur verschillen zijn met ons.
    Zal wel een zeer leerzaam ervaring voor je zijn om dit mee te maken.
    Jammer dat foto`s uit den boze zijn, maar je verhalen geven al een beeld op zich.
    Nog veel plezier en ik kijk al weer uit naar je volgende verhaal .

    Groetjes John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendy

Actief sinds 24 Aug. 2014
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 8235

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 27 November 2014

Avontuur bij de Massai

Landen bezocht: