woensdag 12 november; bouwen in Eyesere - Reisverslag uit Endulen, Tanzania van Wendy - WaarBenJij.nu woensdag 12 november; bouwen in Eyesere - Reisverslag uit Endulen, Tanzania van Wendy - WaarBenJij.nu

woensdag 12 november; bouwen in Eyesere

Blijf op de hoogte en volg Wendy

01 Januari 1970 | Tanzania, Endulen

Vanmorgen rond 8.15 opgehaald. De chauffeur was de bouwvakkers vergeten, terwijl we al een eindje op weg waren. Dus hup, omdraaien...gingen ze niet mee...Eenmaal in Eyesere aangekomen was ook Loleku er nog niet. Ik de Maasaiman gebeld, was onderweg ;-)
Paniek hoor, want wat moesten ze nu toch met Wendy...Ik vroeg of we niet naar Karatu konden gaan, omdat ik graag geld wilde pinnen. Was geen probleem. Ik moest thuis wel eerst m'n permid ophalen (bewijs dat ik als vrijwilliger hier werk), anders mag je het gebied niet gratis in en uit.
Temba is ook meegegaan. Was een leuk uitje (voor iedereen)!
Via Temba heb ik ook kunnen regelen dat ik a.s. dinsdag t/m donderdag op safari ga naar Serengeti en Ngorongorokrater. Ik slaap dan 2 nachten in een hotel in Serengeti, ook wel es ff lekker;-) Een vriend van hem doet dit, alles is goed geregeld!
Ik heb egg mayai gegeten (gebakken ei met frietjes), dit had ik ook op toen ik de 1e keer met Robert in Karatu was en dat was me goed bevallen. De mannen aten stukjes rundsvlees van de bbq met ugali (hele vaste rijst) lekker mengen met hun handen;-)
Verder hebben we wat rondgelopen en in een pub rondgehangen (Jacks pub, vrij modern voor Tanzaniaanse begrippen!)
De terugreis was een beetje eng, de chauffeur was moe, telkens op z'n mobiel aan het kijken en reed vrij hard. Ik waa blij dat we terug waren!
Gisteren was me gevraagd of ik iets typisch hollands wilde koken, ik heb wortelstamp gemaakt (hahaha) samen met Mary (1 van de vrouwen die hier het huishouden voeren). Echte worst kennen ze hier niet, dus we hebben het maar met knakworstjes gegeten. Ze vonden het allemaal heeeeerlijk (zo leuk!!)
Er zijn vanavond 3 nieuwe mensen gearriveerd welke leeuwenonderzoek doen, een zweedse vrouw, een amerikaanse vrouw en een blanke Tanzaniaanse man (ook bijzonder;-)).
Leuk hoor om zo veel verschillende mensen te praten. Mijn engels is zo slecht nog niet...;-)
William, ff voor jou;
De Amerikaanse vrouw vroeg me of ik ooit in Suriname was geweest. Zij heeft daar 1 jaar apenonderziek gedaan, en had ervaren dat veel nederlanders naar Suriname gaan omdat ze daar nederlands praten (hahaha) ...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendy

Actief sinds 24 Aug. 2014
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 8240

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 27 November 2014

Avontuur bij de Massai

Landen bezocht: