woensdag 13 november, lesgeven Endulan - Reisverslag uit Endulen, Tanzania van Wendy - WaarBenJij.nu woensdag 13 november, lesgeven Endulan - Reisverslag uit Endulen, Tanzania van Wendy - WaarBenJij.nu

woensdag 13 november, lesgeven Endulan

Blijf op de hoogte en volg Wendy

01 Januari 1970 | Tanzania, Endulen

Vanmorgen doorgegaan met het leren van; in, op, onder, achter, voor en naast in het engels. Zo grappig/lief als je 's morgens de klas in komt. Alle kids gaan staan en zeggen;'Goodmorning madam, how are you madam?'. En dan zeg ik;'I am fine thank you, how are you?' en zij zeggen in koor;'we are fine madam, thank you madam'. Daarna gaan ze weer zitten. Ze weten dan niet wie het hardst moet roepen, so sweet!!!
Vandaag heb ik ze allemaal een notitieboekje gegeven, en vorige week potloden. Je moet die snoetjes dan zien, zo lief en dankbaar!! Smelt m'n hartje hoor!!:-)
Van klas 1 t/m 3 schrijven ze met een potlood, vanaf klas 4 met een pen. Vooralsnog heb ik de leraren maar vast wat pennen gegeven:-D. Ik geef les aan klas 1, kinderen van 7-8 jaar.
Vandaag ook het liedje 'If you're happy and you know it clap your hands...' geleerd. Vinden ze leuk om spelenderwijs wat te leren.
Vandaag is de eerste dag dat de zon niet schijnt. Af en toe dreigt het te gaan regenen en donderd het wat (dan is het nog 26 graden). Maar omdat het hier flink waait, waait het over. Jammer, want iedereen kijkt hier uit naar de regen, alles is zo ontzettend droog. Ik hoop ook dat het gaat regenen, want des te meer kans dat ik de migration van de wildebeesten (grote trek) daadwerkelijk ga zien. Ik ga van dinsdag t/m donderdag naar de serengeti en de krater (2 nachten serengeti en 1 dag krater).
Vanmiddag hoorde ik van de leeuwenonderzoekers dat zij signalen hebben ontvangen van de Maasai dat er leeuwen gesignaleerd zijn in Eyesere. Ze komen dus inderdaad steeds dichterbij. Ook dit heeft te maken met het weer (regen). Misschien kan ik wel een keer met ze mee, als ze het veld in gaan, zou gaaf zijn!! Gekeken op hun website; www.lionresearch.org Ze werken o.a. samen met national geographic. Vanavond met William gesproken, een Maasaiman welke ook aan het project meewerkt. Gevraagd of ik evt. een keer mee kan het veld in. Voor hem geen probleem, maar ik kan het beter aan mama Simba (zweedse vrouw, leidster van het onderzoek) vragen. Hij vindt het juist goed en fijn als er mensen geintereseerd zijn. Hij vertelde dat hun project is genomineerd voor het beste project van dit jaar. Hun hoofdkantoor zit in Kenia en binnenkort horen ze of ze 1e zijn geworden. Dat zou natuurlijk fantastisch zijn, dan wordt dit gebied beter op de kaart gezet, zal het op CNN news komen en zal het toerisme ook hier toenemen! Later op de avond Lori (Amerikaanse) gevraagd of het mogelijk was om een keer mee in het veld te gaan. Op dit moment niet, omdat ze onderweg vaak lokale bevolking oppikken, welke hen kunnen vertellen waar de sporen vd leeuwen gevonden zijn. En deze mensen hebben ze in dit stadium vh onderzoek hard nodig. Maar ze houdt het in haar achterhoofd, en als het mogelijk is, is het geen probleem om mee te gaan. Gaaf! Vanavond William aan de telefoon gehad, fijn! Ook pap en mam even aan de telefoon gehad (zijn die ook gerustgesteld;-)).

  • 14 November 2014 - 13:28

    Annelies:

    wie weet mag je mee het veld in, zou wel erg mooi zijn!!

  • 14 November 2014 - 22:33

    Syl:

    Hoi Wendy
    Goed te horen/lezen dat het goed met je gaat en dat je het zo naar je zin hebt daar. Je enthousiasme wat je voor je vertrek al had, is er dus nog steeds dat blijkt echt wel uit je verslagen. Gelukkig maar. En wortelstamp met worstjes ha ha. Zou je daar wel eens bezig willen zien. Ben dus ook benieuwd naar je foto's. Ik zit niet op Facebook dus daar moeten we dan nog maar even op wachten.
    Ik herken de angst voor het maken van foto's ook van mijn vakantie in Belize. Daar werden de mensen ook bang dat bij het maken van een foto hun geest uit hun lichaam verdween.
    Wanneer ik lees over de zweepslagen dan kan ik me zo goed voorstellen dat je je daar pissig over maakt. Daar zou ik dus ook absoluut niet tegen kunnen. Misschien moet ook daar "bemoeizorg" op ingezet worden?
    Wendy ik blijf je volgen en wens je nog heel veel (werk) plezier!
    Groetjes Syl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendy

Actief sinds 24 Aug. 2014
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 8236

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 27 November 2014

Avontuur bij de Massai

Landen bezocht: