maandag 17 november - Reisverslag uit Endulen, Tanzania van Wendy - WaarBenJij.nu maandag 17 november - Reisverslag uit Endulen, Tanzania van Wendy - WaarBenJij.nu

maandag 17 november

Blijf op de hoogte en volg Wendy

01 Januari 1970 | Tanzania, Endulen

Omdat het gisteren zoveel geregent heeft kwamen er gisterenavond heel veel insekten naar binnen, waaronder enorme grote wespen (zeker 2x zo groot als bij ons)!!. Lag rond 23.00 in bed, rond 23.45 u hoorde ik een vrouw om Temba roepen. Vanmorgen hoorde ik dat zij een zwarte slang zag en heel bang was! Vanmorgen wederom vroeg wakker...
Temba vertelde me op te passen met de deur te openen als het geregent heeft. Dan komen er nl veel insekten op het licht af en daar komen dan weer slangen op af. (ieuw, akelig!!). Het is geen zwarte Mamba (giftige slang met dodelijke afloop, staat 6e in de top 10 meest giftigste slangen ter wereld).
Vandaag komt Sylvie (45 jaar), vrouw uit Frankrijk, voor 1 maand hetzelfde project als ik doen. Er zijn wat problemen met slaapplekken, want morgen komt er ook een Canadese voor 5 dagen slapen. Ik heb mijn plek 'vrijgegeven' voor de tijd dat ik toch op safari ben. Albano waardeerd dit heel erg, als ik het maar niet op het evaluatieformulier van projects abroad schrijf dat ik 2x ben moeten verhuizen;-). Gezegd dat dat voor mij echt geen probleem is. Gisteren discussie gehad over dat de katholieke kerk zegt: 'hoe meer je geeft, hoe meer je krijgt' (onzin zei ik). Dus ik zei over de verhuizing 'hoe meer ik geef, hoe meer ik krijg' (hahaha). Verder is inderdaad geregeld dat ik zaterdag naar de Hadza's ga, gaaf!! (misschien gaat Sylvie wel mee). Het ontbijt is hier goed en 3x per dag vers fruit (ananas, bananen, watermeloen), is zooo lekker hier, jammie!!!
Vandaag zou ik eigenlijk verder gaan met bouwen in Eyesere, maar wederom geen bouwers. Blijkbaar is er iets niet goed met de vergunning...Ik kon lesgeven of wandelen. Aangezien het lesgeven in Eyesere heel moeilijk is (kinderen spreken soms niet eens Swahili), heb ik ervoor gekozen om te gaan wandelen. Loleku wilde me meenemen naar een struisvogel met 1 ei. Nou dat heb ik geweten...zeker 12 km. gewandeld vandaag en helaas geen struisvogel gezien. Wel een kapot ei, ws. opgegeten door een hyena. Ik was kapot toen ik thuis kwam! Wel gaaf om zo in the middle of nowhere te wandelen!! (van 8.30 tot 13.00) Ik ben enorm verbrand, had dit niet verwacht, omdat het bewolkt was. Maarja zit hier dicht tegen de evenaar aan he...:-*
Sylvie (nieuwe vrijwilligster) wil met me mee op safari morgen, dus da's gunstig, kunnen we de kosten delen!;-)

  • 20 November 2014 - 12:50

    Anita:

    Ha Wendy

    Paar dagen vrij geweest en ff je blog niet gelezen. Wat maak je veel mee :) helemaal geweldig!!
    Geniet er nog van alles wat je meemaakt :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendy

Actief sinds 24 Aug. 2014
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 8244

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 27 November 2014

Avontuur bij de Massai

Landen bezocht: